Společnost Helvetia se rozhodla provést kompletní modernizaci svého stávajícího zákaznického informačního systému. Stávající systém využíval nepodporované technologie a bylo složité do něj implementovat nové požadavky. Klient si stanovil několik hlavních cílů pro projekt:
- Přepis systému do moderních technologií: Nahradit starý zákaznický systém novým, moderním řešením postaveným na současných technologiích.
- Zlepšení výkonu a škálovatelnosti: Zabezpečit, aby nový systém byl rychlejší, stabilnější a mohl se snadno škálovat v závislosti na potřebách klienta.
- Rozšíření funkčnosti: Implementovat nové funkce a možnosti, které umožní klientovi lépe obsluhovat své zákazníky a poskytovat jim větší hodnotu.
- Bezpečnost dat: Zajistit, aby data zákazníků byla bezpečná a chráněná před hrozbami.
Společnost Helvetia se věnuje výzkumu a vývoji přípravků, doplňků stravy, zejména na přírodní bázi, které zlepšují kvalitu života, mají příznivý vliv na vitalitu, zdraví, krásu a spokojenost. Společnost s centrálou v ČR působí v 8 zemích střední Evropy. Implementovaný systém pokrývá celý hlavní proces společnosti od přijímání objednávek až po hromadnou expedici zboží.
Postup projektu
Výběr technologie a týmu: Společnost Integra provedla spolu s klientem analýzu stávajícího systému a požadavků, které má klient na budoucí rozvoj. Na základě toho byla navržena nejvhodnější architektura nového systému a následně společnost Integra sestavila projektový tým odborníků na vybrané technologie, který projekt realizoval.
Přepis původního systému. Tým projektu měl k dispozici původní systém a prováděl postupný přepis jednotlivých funkcí. Zároveň probíhala i optimalizace kódu. Projekt se realizoval agilním přístupem, zástupce klienta průběžně spolupracoval na analýze starého systému a testoval nově přepsané funkce. V prvním kroku byl také proveden návrh a odsouhlasení nového uživatelského rozhraní. Velmi důležitou součástí byl přepis funkcí pro dávkové zpracování, které obsahovaly většinu systémové logiky,
Nasazení systému do produkce: Systém se nasadil do pilotního provozu na centrále a po měsíčním testovacím provozu byl postupně roll-outován i na jednotlivé pobočky.
Podpora a kontinuální rozvoj: Po nasazení nového systému tým pokračuje v podpoře řešení a v jeho rozvoji, dodávání nových funkcí a zajišťování jeho stability a bezpečnosti.
Výsledky projektu
- Nový zákaznický systém byl úspěšně nasazen a představuje významné zlepšení, především ve stabilitě systému a v možnostech dalšího rozvoje.
- Klient je schopen poskytovat lepší služby svým zákazníkům díky novým funkcím a lepšímu výkonu systému.
- Bezpečnost dat byla zvýšena, což posílilo důvěru zákazníků.
- Systém využívá prostředí MS Azure, což umožňuje snadnou škálovatelnost a dostatek výkonu tam, kde je ho potřeba. Zároveň to umožňuje klientovi růst bez potřeby výrazných investic do IT infrastruktury.
- Tato modernizace zákaznického systému pro společnost Helvetia byla úspěšným projektem, který přinesl významné výhody klientovi a posílil jeho pozici na trhu.